De Kookcoach - in 4 weken gezond leren koken met Ralph en Leen

4 tips om gezonder te koken met De Kookcoach!

Een blog in samenwerking met Ralph Moorman van De Hormoonfactor

De kookboeken vliegen je deze dagen om de oren. De één nog mooier opgemaakt dan de ander, met nog meer vegan, paleo en suikervrije recepten. Nog meer tips, weetjes en boodschappenlijstjes… kortom veel advies.

Aan advies dus geen gebrek.

Maar merk jij ook dat je ondanks al het advies er niet in slaagt je eetpatroon blijvend te veranderen?
Dat je wel gezonder wil gaan eten, maar dat je er door gebrek aan tijd en inspiratie er niet in slaagt dat ook effectief te gaan doen?
Dat een gezond eetpatroon ontzettend veel tijd en geld lijkt te kosten?

Wie kent dit niet?

Na een lange werkdag met stress en honger door de supermarkt rennen en onbewust boodschappen inladen. “Per ongeluk” een snack in je mandje laten vallen zodat je wat te snoepen hebt tijdens het koken. Dat koken mag ook niet langer dan 10 minuten duren omdat je anders uitloopt op je veel te strakke schema. Je eet vervolgens je maaltijd veel te snel op en zit 15 minuten later met een opgeblazen buik op de bank en hebt geen energie meer om ook nog maar iets te doen.

Herkenbaar? Zoek je een oplossing?

Wij, Ralph Moorman en Leen Pairon, maakten voor jou De Kookcoach. Een online programma waardoor jij zonder moeite een gezonde keukenprinses wordt. In 4 stappen leer je zonder stress gezonder te koken en je eetgedrag te veranderen.

Dit zijn de 4 stappen:

1. Motivatie
2. Kopen
3. Bereiden
4. Bewaren

Laten we bij het begin beginnen:

1. Motivatie

Waar haal je je motivatie vandaan om de dingen anders te gaan doen? Welke hulpbronnen kan je inzetten om jouw doel te bereiken? Voor we aan de slag gaan in de keuken, is het goed dat we dit eerst helder krijgen. Zo herval je nooit meer in je oude voedingspatronen.

2. Kopen

Zonder stress boodschappen doen, het kan. Je gaat voortaan naar huis met een winkelkarretje gevuld met gezonde ingrediënten. We leren je welke basisingrediënten in jouw keuken thuishoren. We maken je ook wegwijs in de jungle van de supermarkt en leren je etiketten te lezen zodat je je niet laat misleiden door marketing.

3. Bereiden

Voortaan geen frustratie meer dat je “niks meer mag eten” of gebrek aan inspiratie waardoor je terugvalt op de gekende (minder gezonde) gerechten. Je leert gezonde en lekkere maaltijden klaar te maken waar het hele gezin van mee geniet, met een minimum aan tijd en budget.

4. Bewaren

‘s Avonds gaat het al goed, nu ook nog zorgen voor een gezond ontbijt en lekkere lunch op het werk. Voortaan start jij de dag met een goed vullend ontbijt dat verzadigt tot de lunch en geniet jij van een lunch waar je collega’s jaloers op zijn. Allemaal zonder dat je er vroeger je bed voor uit moet.

Als je deze 4 stappen doorloopt en toepast, zal je je eetpatroon eindelijk blijvend veranderd hebben. We zien het keer op keer gebeuren bij onze cliënten.

Wil je samen met ons een week lang de eerste stappen zetten naar een gezonder en gevarieerder voedingspatroon?

Download dan deze 3 extra waardevolle documenten om dit nog makkelijker voor je te maken. De komende dagen ontvang je van ons nog extra inspiratie via e-mail.

Gezonde groeten,
Ralph en Leen

Delen:

Geef een reactie