Het Schildklier boostplan

Leer in 8 weken hoe je van uitgeblust en futloos naar energiek en levenslustig gaat en je gezondheid weer in eigen handen neemt.

Wil jij komaf maken met:

  • Vermoeidheid
  • Aankomen of niet kunnen afvallen
  • Constipatie
  • Depressieve gevoelens
  • Hoofdpijn
  • PMS
  • Laag libido
  • Vocht vasthouden
  • Droog haar en haaruitval
  • Droge huid
  • Lusteloosheid
  • Gewrichtspijnen en spierkrampen
  • Opgeblazen gevoel
  • ...

Allemaal symptomen die erop kunnen wijzen dat je schildklier niet optimaal werkt. Ook als je bloedwaarden goed zijn, kan je nog steeds symptomen hebben van trage schildklier. Het kan dan gaan om een suboptimale werking van je schildklier of een probleem met de omzetting van schildklierhormoon.

Als je kampt met schildklierproblemen, heb je misschien al allerlei dingen geprobeerd om weer beter in je vel te zitten.

  • Je verwachtte dat je door medicatie of supplementen van je klachten af zou komen.
  • Je startte vol goede moed aan een strikt voedingsplan. Het kostte je veel energie, maar je zag geen resultaat.
  • Je ging op zoek naar begeleiding, alleen maar om overal andere adviezen te horen waardoor je niet meer wist wat te doen en dan maar niets deed.
  • Je hoopte stiekem dat het wel vanzelf voorbij zou gaan.
  • Of je berustte erin en dacht dat je je maar neer moest leggen bij die klachten en er “mee moest leren leven”.

Maar wat als...

Er een methode zou zijn om jouw klachten bij de oorzaak aan te pakken? Een plan dat je kan aanpassen aan jouw situatie, mogelijkheden en wensen, waardoor het ook op lange termijn haalbaar is? Je niet meer van het kastje naar de muur gestuurd zou worden, maar zelf de touwtjes in handen hebt van jouw gezondheid?

Zodat je:

  • Na een dag alles geven voor je job en/of gezin niet meer uitgeblust in de zetel ploft, maar nog energie overhoudt om dingen voor jezelf te doen.
  • Opnieuw zin hebt om dingen te ondernemen.
  • Je niet alleen fysiek beter voelt, maar ook mentaal sterker in je schoenen staat.
  • Je je goed in je vel kan voelen en een gezond gewicht bereiken en behouden zonder te moeten “diëten”.
  • Niet meer afhankelijk bent van extern advies.
  • Je je niet hoeft neer te leggen bij al die klachten, maar de kennis en tools hebt om er iets aan te doen.

Het lijkt misschien een droombeeld, maar geloof me, het kan!

Toen ik zelf de diagnose hypothyreoïdie kreeg (traag werkende schildklier), verwachtte ik ook dat alles opgelost zou zijn eens mijn bloedwaarden weer goed waren.

Niets was minder waar. Op papier leek alles “normaal”, maar zo voelde ik me niet. Ik was nog maar net dertig geworden en moest me door de dagen heen slepen.

Daarom ging ik zelf op onderzoek uit naar de link tussen voeding en leefstijl en hormonen.

Door stap voor stap mijn leefstijl aan te pakken, vond ik mijn energie terug en raakte ik verlost van al die vervelende klachten.

En dan te bedenken dat ik op een gegeven moment dacht dat ik (als jonge dertiger) maar moest aanvaarden dat ik altijd moe zou blijven.

Gelukkig gaf ik de moed niet op en vond ik na een lange zoektocht en veel trial en error een aanpak die echt werkte.

Dat kan voor jou ook!

Ook al weet je dat een ander voedingspatroon en andere leefstijl de oplossing zijn, er mee aan de slag gaan kan een echte uitdaging zijn.

Zeker als je al allerlei dingen geprobeerd hebt waarvan je dacht er resultaat mee te behalen.

Ik begrijp dat je dan de moed verloren bent.

Maar het kan anders!

Dit is waarom de meeste mensen er niet in slagen hun leefstijl blijvend aan te passen:

  • Je leest of krijgt algemeen advies, maar hebt geen onderzoek gedaan naar de oorzaak van jouw klachten. Daardoor ga je met de verkeerde dingen aan de slag (en pak je je echte valkuilen niet aan), zie je geen resultaat en geef je op.
  • Je hebt geen achtergrondkennis over hoe je lichaam werkt, dus je neemt advies gewoon voor waar aan zonder te weten wat het effect is op je lichaam. Wanneer het advies geen resultaat heeft, heb je geen tools om bij te sturen.
  • Je hebt niet helder waar je naar toe wilt, wat jouw diepste drijfveer is. Dus van zodra het even wat moeilijker gaat (en die momenten zijn er altijd), gooi je de handdoek in de ring.
  • Je hebt geen inzicht in je eigen valkuilen en patronen, waardoor je onbewust jezelf saboteert en in cirkeltjes blijft draaien.
  • Je bent verleerd om naar je lichaam te luisteren en je gezondheid in eigen handen te nemen. Je legt de verantwoordelijkheid bij anderen (je gezin, omgeving, arts of therapeut) en ben sterk in excuses verzinnen om maar niets te moeten veranderen.
  • Je plan van aanpak was niet realistisch. Je wilde te drastische aanpassingen doen die niet haalbaar waren op lange termijn of die niet te combineren waren met jouw persoonlijke situatie (werk en privé). Zo’n “alles of niets”-aanpak is gedoemd om te mislukken.

En ondertussen stapelt de frustratie zich op.

Want de weinige energie die je nog had, heb je besteed aan pogingen die niets opleverden.

Je begint te denken dat het aan jou ligt, dat je niet genoeg discipline hebt of dat het echt allemaal in je hoofd zit.

Daarom heb je een plan nodig dat je kan aanpassen op jouw maat en dat je ook de tools in handen geeft om je eigen coach te worden.

Introducing: Het Schildklier Boostplan

Het Schildklier Boostplan is een uniek online programma van 8 weken dat je niet alleen de kennis geeft die je nodig hebt om je leefstijl aan te pakken en zo je schildklier te ondersteunen, maar waarin je ook leert hoe je die kennis stap voor stap kan toepassen in jouw leven. Je wordt begeleid om je eigen coach te worden en zo blijvend resultaat te behalen.

Na het volgen van het Schildklier Boostplan:

  • Heb je achtergrondkennis over de schildklier zodat je zelf weet wat goed voor je is en waarom.
  • Heb je inzicht in de achterliggende oorzaken van jouw schildklierklachten, in jouw valkuilen en patronen.
  • Heb je je eigen masterplan gemaakt dat de basis vormt voor jouw nieuwe leefstijl.
  • Heb je een nieuwe manier van eten, bewegen en omgaan met stress ontdekt en de positieve effecten daarvan kunnen ervaren.
  • Heb je een blijvend succesplan zodat je alle touwtjes in handen hebt om je eigen coach te zijn.

Het Schildklier Boostplan stap voor stap uitgelegd

Module 1 – Introductie in de schildklierwerking

Zonder zelf uren te moeten studeren om een expert te worden, leer je op een behapbare manier meer over je schildklier en wat er zoal fout kan gaan. Zo hoef je niet klakkeloos advies te volgen, maar krijg je een duidelijk beeld van wat voor jou kan werken.

Na deze module heb je inzicht in de oorzaken van jouw klachten en wat de grootste valkuilen zijn waar je mee aan de slag kan.

Module 2 – Motivatie & Masterplan

Ook al krijg je stap voor stap begeleiding bij het aanpassen van je leefstijl, uiteindelijk zal je het wel zelf moeten doen. Je motivatie helder krijgen en een sterke positieve mindset ontwikkelen is een belangrijke basis om resultaten te boeken. Enkel dan zal je erin slagen je leefstijl blijvend te veranderen.

Aan het einde van deze module heb je je motivatie helder en heb je je eigen masterplan gemaakt om jezelf stap voor stap te coachen om actie te ondernemen.

Module 3 – Boost je schildklier met voeding

Een no nonsense overzicht van welke voeding je lichaam nodig heeft voor een goede schildklierwerking en welke voeding je schildklier net helemaal uit balans brengt. Niet alleen wat je eet, maar ook hoe vaak en wanneer je eet komt aan bod. Je leert ook hoe je belangrijke systemen zoals je darmen en je lever optimaal kan ondersteunen.

Je krijgt in deze module een duidelijk Schildklier Boost Voedingsplan, inclusief receptenboek, weekmenu’s en handige checklists om mee aan de slag te gaan.

Module 4 – Voeding voor de schildklier: van weten naar doen

We vertalen de theorie over voeding meteen naar de praktijk en je krijgt handige tips & tricks van hoe je anders en gezonder kan eten op een haalbare manier zonder al je energie te verliezen in de keuken. We kijken ook naar emotionele eetpatronen die je pogingen om anders te gaan eten kunnen saboteren.

Na deze module kan je goede keuzes maken in de supermarkt, op een efficiënte manier gezond eten en je patronen van emotie-eten doorbreken.

Module 5 – Verminder stress, boost je schildklier

De factor stress mag zeker niet over het hoofd gezien worden bij schildklierproblemen. Bij chronische ziekten en auto-immuunziekten speelt bijna altijd een psychische factor mee. Je leert wat de effecten zijn van stress op de schildklier en hoe je je stressniveau kan verminderen.

Aan het einde van deze module weet je hoe het met je stressniveau gesteld is, hoe je je energiebalans kan herstellen en hoe je een “anti-stress toolbox” kan integreren in je leven.

Module 6 – Meer bewegen & efficiënter trainen

Goed nieuws: voor een goede schildklierwerking hoef je niet per se meer te gaan trainen, maar wel efficiënter bewegen en trainen. Je leert wat de hormonale effecten zijn van beweging en trainen en hoe je hier zelf je voordeel uit kan halen.

Na deze module heb je je persoonlijke beweeg- en trainingsplan opgesteld waar je mee aan de slag gaat.

Module 7 – De totale schildklierleefstijl

Nu de basis (voeding, beweging en stress) aangepakt zijn, kunnen we extra methodes toevoegen om de schildklierwerking te verbeteren. Je leert wat de voordelen zijn van intermittent fasting en koudetherapie en hoe je dit zelf kan gaan toepassen. Daarnaast krijg je ook een handig overzicht van hormoonverstorende stoffen en toxines die je schildklierwerking verstoren en hoe je die kan vermijden.

Module 8 – Succes op lange termijn

De reis die je 8 weken geleden gestart bent, is nu niet "klaar". Ook de komende weken en maanden zal je nog stappen gaan zetten. En dan ga je het zelf doen. Dan ben je niet meer afhankelijk van advies, maar sta je stevig in je schoenen om je eigen verantwoordelijkheid te nemen. Daarom is deze laatste module gericht op lange termijn succes.

Je leert meer over balans houden in je leefstijl, over alarmsignalen bij jezelf herkennen en succesgewoontes implementeren.

Na deze module heb je jouw blijvend succesplan klaar om ook na deze 8 weken de touwtjes in handen te houden.

De deuren voor het Schildklier Boostplan zijn momenteel gesloten.

De volgende editie is pas voor 2021.

Wil jij als eerste op de hoogte zijn (en misschien zelfs een leuke extra krijgen ;-))? Schrijf je dan nu al in op de wachtlijst en dan krijg je van mij een berichtje van zodra de deuren weer open gaan.

Schrijf je hier in voor de wachtlijst en jij weet als eerste wanneer de deuren weer open gaan.

Je ontvangt enkel mails over het Schildklier boostplan en kan je op elk moment uitschrijven. Met je inschrijving geef je toestemming aan How about healthy om je gegevens te verwerken, op de manier zoals omschreven in het privacybeleid.

Wat anderen zeggen over mijn begeleiding

Ik voel zoveel verschil door mijn leefstijl aan te passen. Ik ben rustiger geworden en zit veel beter in mijn vel. Ook mijn spijsvertering is beter en ik heb geen last meer van opgeblazen gevoel. Ik neem ook meer beweging: dansen, wandelen en pilates. Waar ik tevoren bijna mijn bed niet uit geraakte, heb ik nu opnieuw zin om dingen te doen. Ik kon zelfs stoppen met mijn medicatie.

Anja

Mijn bloeduitslagen zijn nu zodanig dat ik niet meer naar de internist hoef te gaan en verder opgevolgd kan worden door de huisarts. Ben zo ongelooflijk blij vooral omdat ik me zo goed voel en zoveel meer energie heb. Mijn nieuwe voedingspatroon heeft hier zeker aan bijgedragen. Heel hartelijk dank daarvoor!

Anke

Ik heb geleerd om wat meer los te laten. Weten dat ik dankzij jouw ondersteuning met eten op het goede spoor zit maakt dat makkelijker. Bedankt voor de fijne begeleiding. Prettig, zo’n evenwicht van praktische en theoretische/onderbouwde info en een aangename persoon. Het gaf me een goed gevoel en vertrouwen in het traject.

Ivon