avocadostukjes diepvries

Supermarktsafari #1

Wekelijks deel ik via de blog tips voor lekkere recepten en gezonde voedingsmiddelen. Vaak krijg ik dan de vraag waar je die ingrediënten kan vinden. Soms gebruik ik ingrediënten die je enkel in de natuurvoedingswinkel vindt, maar vaak kook ik ook gewoon met ingrediënten uit de supermarkt. Het aanbod aan gezonde voedingsmiddelen in de supermarkt wordt gelukkig steeds gevarieerder.

Daarom ontstond het idee voor deze nieuwe rubriek “Supermarktsafari”. Op regelmatige basis zal ik met jullie tips delen van leuke (nieuwe) producten die ik ontdek (in de supermarkt of elders).

Voor deze eerste update trok ik naar Albert Heijn en vond daar volgende aanraders in de rekken.

Avocadostukjes diepvries

Avocado’s eet ik wekelijks. Soms in een salade of warm gerecht, soms in een smoothie of in verse guacamole. Maar vaak is de avocado of niet rijp genoeg wanneer je hem wil gebruiken of weer net te rijp. Het alombekende avocadoprobleem 😉 .

Daarvoor zijn deze diepvries avocadostukjes ideaal. Altijd handig voor een smoothie, verse guacamole of salade en je hebt zelfs geen schil- en snijwerk weer.

Pittige kiemgroenten

Albert Heijn heeft een heel gamma aan “saladeverrijkers” zoals zij het noemen. Lekkere gezonde toevoegingen om je salade een extraatje te geven. Kiemgroenten bevatten ontzettend veel voedingsstoffen en ze presenteren ook mooi als je ze aan een salade toevoegt. Deze mix bevat kiemen van radijs, prei en groene radijs. Lekker pittig. Ook broccolikiemen zijn een aanrader, een echt toppertje voor je oestrogeenbalans.

Kiemen kan je trouwens ook makkelijk zelf kweken. Enkel de zaadjes in een kiemglas doen, regelmatig omspoelen en enkele dagen later zijn je kiemen klaar.

salade rode biet en feta

Zeekraal

Geen nieuw product, maar je vindt het niet in elke supermarkt. Zeewier is een goede toevoeging aan je menu omdat het veel jodium bevat, belangrijk voor een goede werking van de schildklier. Veel mensen hebben een tekort aan jodium. Daarom wordt het ook toegevoegd aan bakkersbrood. Dus zeker als je geen of weinig brood eet, is het goed om regelmatig zeewier (of witvis) op het menu te zetten.

Zeekraal is wat ze noemen een “zilte” groente en smaakt zout. Je kan zeekraal zowel rauw als geblancheerd eten.

Heb jij ook een product dat je kan aanraden? Deel deze dan in de reacties onder dit bericht.

Wil je graag met mij mee op supermarktsafari?

Wil je graag gezonder gaan eten, maar weet je niet welke voedingsmiddelen je best koopt in de supermarkt? Ga dan met mij mee op supermarktsafari. In 60 minuten leer je hoe je etiketten moet lezen en waar je op moet letten zodat je de volgende keer zelf bewuste keuzes kunt maken in de supermarkt. Je krijgt ook nog een handleiding mee naar huis, die je als gids kunt gebruiken bij je volgende supermarktbezoek.

Delen:

Geef een reactie