Glutenvrij eten: de voordelen en de valkuilen

Als Trainer Hormoonfactor raad ik mijn klanten vaak aan te starten met een glutenvrij eetpatroon. Niet voor iedereen een must, maar veel klanten hebben er wel baat bij. Er is de laatste tijd ook veel controverse over glutenvrij eten in de media.

Het klopt dat slechts een klein aantal mensen strikt glutenvrij moet eten omwille van de auto-immuunziekte coeliakie. Maar in de praktijk zie ik dat veel mensen gevoelig zijn aan gluten (glutensensitiviteit) en dat ze baat hebben bij het mijden van gluten.  In deze blogpost vertel ik je meer over de voordelen en valkuilen van glutenvrij eten.

Workshop: gezonde voeding tijdens zwangerschap en borstvoedingsperiode

Ben je zwanger of geef je borstvoeding en wil je meer leren over gezonde voeding voor jou en je kindje? Dan kan je in januari terecht bij Mamma Latte voor een workshop rond gezonde voeding tijdens zwangerschap en borstvoedingsperiode.

De workshop wordt gegeven door mezelf, Trainer Hormoonfactor, voedingsdeskundige en ervaringsdeskundige. Als mama van een dochter van 19 maanden heb ik zelf ervaren dat gezonde voeding je de nodige energie kan geven tijdens de zwangerschap en borstvoedingsperiode. En je geeft er ook je kindje een goede start mee!  Meer details over de inhoud, datum en plaats lees je hier.

Nieuw: “Het zijn je hormonen!” – online coaching naar een gezonde hormonale balans

De Hormoonfactor heeft al duizenden mensen geholpen van hormonale klachten af te komen en opnieuw gezond en gelukkig te worden. Want gezonde hormonen zijn jouw ticket naar een onbezorgd, zelfverzekerd, energiek en leuk leven!

En dat is ook voor jou binnen handbereik met het nieuwe online programma “Het zijn je hormonen!”. Het programma werkt uitgewerkt door Ralph Moorman en het team van De Hormoonfactor en biedt je alle handvatten die je nodig hebt om op een natuurlijke manier je hormonale balans te herstellen. Ontdek hier alles over het nieuwe online programma.

Vakantiekilo’s? Met deze tips raak je ze weer kwijt!

Is de vakantie voor jou voorbij? Of ben jij één van de gelukkigen die, net zoals ik, nog een tripje in het vooruitzicht hebben :-) ? Hoe dan ook, tijdens de vakantie genieten we vaker van lekker eten en drinken en wijken we wat meer af van onze gezonde levensstijl. En misschien zie of voel je daar nu het resultaat wel van. Zijn er enkele vakantiekilo’s bijgekomen? Of voel je je gewoon minder lekker in je vel? En weet je niet goed hoe je weer terug de gezonde weg op gaat en van die extra vakantiekilo’s af raakt? Dan kunnen deze tips je helpen.

Recept: 2 gezonde limonades

Veel drinken is belangrijk, zeker in de zomer. Frisdrank is dan natuurlijk niet de beste keuze omwille van het hoog gehalte aan suiker of kunstmatige zoetstoffen. Het best kies je zoveel mogelijk voor water (of kokoswater) om jezelf te hydrateren. Maar soms heb je ook wel eens zin in wat anders. Je kan dan makkelijk zelf limonade maken op basis van fruit en water, zonder toegevoegde suikers. Zo heb je een gezonde limonade met enkel fruit en smaakmakers zoals limoen en munt.

Bovendien zijn deze gezonde limonades erg makkelijk om te maken. Alles samendoen in de blender en klaar! Het volledige recept vind je hier.

Mag ik jou inspireren?
Gratis recepten en tips in je mailbox!

Schrijf je hier in voor de How about healthy nieuwsbrief en download gratis het e-book "Genieten met groenten: 10 powerrecepten voor meer energie". In dit e-book vind je recepten voor 10 lekkere en eenvoudige gerechten die tarwevrij, suikervrij, zuivelvrij en Hormoonfactorproof zijn.

Voornaam
E-mailadres