Inspiratie: Hoe ziet mijn dag eruit (voeding, training en ontspanning)?

Als Trainer Hormoonfactor begeleid ik mijn klanten naar een energieke gezonde levensstijl. Via deze blog, mijn Facebook pagina en mijn nieuwsbrief deel ik inspiratie, praktische tips en recepten waar je mee aan de slag kan om jouw levensstijl aan te pakken en (opnieuw) de meest fitte versie van jezelf te worden.

Vandaag geef ik jullie een kijkje in mijn eigen leven. Hoe pas ik zelf de principes van de Hormoonfactor toe? Hoe ziet mijn dagschema qua voeding, beweging en ontspanning eruit?

Workshop: gezonde voeding voor een goede hormonale balans

Er is tegenwoordig zo veel (tegenstrijdige) informatie te vinden over gezonde voeding dat het vaak moeilijk is om nog te weten waar je goed aan doet. Heb je brood nodig? Is melk echt goed voor elk? Moet ik vetarm eten om af te vallen? Hoe ziet een gezonde maaltijd eruit?

In mijn zoektocht naar wat goed voor me was, kwam ik er achter dat een optimale hormonale balans de cruciale factor is. Met een goede hormonale balans voel je je beter in je vel, heb je minder last van kwaaltjes en bereik je makkelijker jouw natuurlijke gewicht. Ik besloot me verder te verdiepen in gezonde levensstijl en de link met hormonen. Ik heb er jaren over gedaan om uit te zoeken hoe ik mezelf optimaal kon ondersteunen met gezonde voeding. Als Trainer Hormoonfactor is het nu mijn missie om deze kennis met jou te delen en jou op weg te helpen naar een energieke levensstijl en gezond gewicht.

Met de Hormoonfactor aanpak ervaar je meer energie, minder kwaaltjes en bereik je makkelijker je gezonde gewicht. Wil jij graag kennismaken met de basisprincipes van gezonde voeding volgens de Hormoonfactor aanpak en weten hoe je hier praktisch mee aan de slag gaat? Dan nodig ik je op zondag 7 mei uit voor een gezellige workshop rond dit thema. Meer over de inhoud van de workshop en praktische info lees je hier.

Bijnieruitputting: symptomen, oorzaken en aanpak

Sinds ik op de blog schreef over bijnieruitputting, krijg ik er vaak vragen over van lezers en mensen uit mijn omgeving. Bijnieruitputting is nog bij weinig mensen bekend. Ze weten niet wat de bijnieren doen en al helemaal niet wat de symptomen zijn bij uitgeputte bijnieren. Nochtans kampen meer en meer mensen met verzwakte bijnieren en belanden na jaren van stress uiteindelijk in een burn-out. Voorkomen is beter dan genezen, dus weten hoe je je bijnieren gezond houdt, kan je helpen dit probleem te voorkomen. En als je bijnieren al uitgeput zijn, kan je door je levensstijl aan te pakken veel doen om je bijnieren weer te laten herstellen.  In deze blog lees je meer over de symptomen, oorzaken en aanpak van bijnieruitputting.

Anti stress tip: dankbaarheid oefenen

Dat stress niet goed is voor de hormonale balans, konden jullie eerder al lezen. Dat ik zelf ook ervaren heb dat enkel gezonde voeding en voldoende beweging niet genoeg zijn voor een goede hormonale balans, deelde ik met jullie in mijn eerlijk jaaroverzicht.

Een beetje stress hoort bij het leven. De kunst is om manieren te vinden om die stress even van je af te zetten, te ontspannen en dingen los te laten. Dankbaar zijn maakt je gelukkiger en meer ontspannen. Door dankbaar te zijn voor wat er is en wat er goed gaat, richt je je aandacht op het positieve. En wat aandacht krijgt groeit, dus zet je de deuren open voor nog meer positieve dingen in je leven.

Dankbaarheid is iets dat je kan oefenen. Hoe je dat doet, lees je hier.

Een heel eerlijk jaaroverzicht

Bij het begin van een nieuw jaar, neem ik vaak even de tijd om terug te kijken op het voorbije jaar. Naar jaarlijkse traditie zien we op social media dan allerlei jaaroverzichten voorbijkomen.

Bij deze wil ik jullie een heel eerlijke versie van mijn jaaroverzicht delen, waarbij zowel de hoogtepunten, maar ook de dieptepunten een plaats mogen krijgen. Vaak delen we enkel onze successen (ook ik maak me daar schuldig aan), waardoor anderen de indruk krijgen dat het bij ons allemaal makkelijk en zonder enige moeite gaat. En wie moeilijke tijden ervaart, kan dan het gevoel krijgen dat hij of zij de enige is…

Omdat ik authenticiteit en openheid belangrijk vind, wil ik het dit jaar graag anders doen. Hierbij dus mijn eerlijk jaaroverzicht.

Mag ik jou inspireren?
Gratis recepten en tips in je mailbox!

Schrijf je hier in voor de How about healthy nieuwsbrief en download gratis het e-book "Genieten met groenten: 10 powerrecepten voor meer energie". In dit e-book vind je recepten voor 10 lekkere en eenvoudige gerechten die tarwevrij, suikervrij, zuivelvrij en Hormoonfactorproof zijn.

Voornaam
E-mailadres