Recept: 2 gezonde limonades

Veel drinken is belangrijk, zeker in de zomer. Frisdrank is dan natuurlijk niet de beste keuze omwille van het hoog gehalte aan suiker of kunstmatige zoetstoffen. Het best kies je zoveel mogelijk voor water (of kokoswater) om jezelf te hydrateren. Maar soms heb je ook wel eens zin in wat anders. Je kan dan makkelijk zelf limonade maken op basis van fruit en water, zonder toegevoegde suikers. Zo heb je een gezonde limonade met enkel fruit en smaakmakers zoals limoen en munt.

Bovendien zijn deze gezonde limonades erg makkelijk om te maken. Alles samendoen in de blender en klaar! Het volledige recept vind je hier.

Gezonde ijsjes maken: 4 recepten

Wat smaakt er beter bij warm weer dan een lekker ijsje? Wist je dat het heel makkelijk is om zelf gezonde ijsjes te maken?

Je hebt enkel wat vers fruit nodig en in geen tijd zijn je gezonde ijsjes klaar. Ook helemaal kidsproof trouwens! Hou je liever van een romig ijsje, dan kan je kokosmelk of amandelmelk toevoegen. Of wat dacht je van gezond chocolade-ijs op basis van banaan en rauwe cacao? Of een avocado-limoenijsje? Echt heerlijk!

Je kan naar hartenlust variëren. Gewoon uitproberen en proeven zou ik zeggen. Maar om je alvast wat op weg te helpen, deel ik 4 recepten voor gezonde ijsjes.

Spotlight #6: Falke sportbh en Avanca D1 bluetooth sport headset

Een voordeel aan hardlopen is dat je er niet veel spullen voor nodig hebt. Een goed paar loopschoenen en een sportoutfit en je bent vertrokken. Maar voor de hardlopende dames is een goede sportbh ook een must. Bij hardlopen is je boezem onderhevig aan hoge impact en als je de stevigheid van je boezem wil behouden, is een goede sportbh geen overbodige luxe.

Gezonde hotspots in Maastricht

Voor wie het gemist heeft, enkele weken geleden maakten mijn vriend en ik onze liefde officieel en was het onze grote dag. We hadden er al maanden naar uitgekeken en nu was het eindelijk zover. Heel bijzonder toch, zo’n huwelijksdag. We hebben er echt van genoten. Er is heel wat planning aan voorafgegaan en dat zorgde ervoor dat het de afgelopen maanden vaak erg druk was.

Om na de huwelijksdag te ontspannen, trokken we er met ons tweetjes enkele dagen op uit naar Maastricht. Niets gepland, alleen een hotel geboekt en een paar dagen helemaal vrij. Heerlijk!

Niets gepland is ook niet helemaal waar. Ik had wel wat vooronderzoek gedaan want wilde graag wat gezonde hotspots aandoen in Maastricht. We hebben een paar leuke plekjes ontdekt waar je lekker en gezond kan eten en ik deel ze graag met jullie.

Recept: Plantaardige chocoladewafels

Sponsored – Ik gebruik vaak plantaardige melk: in smoothies, pannenkoeken, een chocolademelk of gebak bijvoorbeeld. Het aanbod aan plantaardige melken is gevarieerd: van soja over rijst en haver tot verschillende notenmelken. Ik wissel dan ook af naargelang de smaak en het recept waarin ik de melk wil gebruiken.

Toen Rice Dream me een pakketje plantaardige melk bezorgde, ging ik er dan ook graag mee aan de slag om een heerlijk receptje uit te werken.

Mag ik jou inspireren?
Gratis recepten en tips in je mailbox!

Schrijf je hier in voor de How about healthy nieuwsbrief en download gratis het e-book "Genieten met groenten: 10 powerrecepten voor meer energie". In dit e-book vind je recepten voor 10 lekkere en eenvoudige gerechten die tarwevrij, suikervrij, zuivelvrij en Hormoonfactorproof zijn.

Voornaam
E-mailadres