Anti stress tip: dankbaarheid oefenen

Dat stress niet goed is voor de hormonale balans, konden jullie eerder al lezen. Dat ik zelf ook ervaren heb dat enkel gezonde voeding en voldoende beweging niet genoeg zijn voor een goede hormonale balans, deelde ik met jullie in mijn eerlijk jaaroverzicht.

Een beetje stress hoort bij het leven. De kunst is om manieren te vinden om die stress even van je af te zetten, te ontspannen en dingen los te laten. Dankbaar zijn maakt je gelukkiger en meer ontspannen. Door dankbaar te zijn voor wat er is en wat er goed gaat, richt je je aandacht op het positieve. En wat aandacht krijgt groeit, dus zet je de deuren open voor nog meer positieve dingen in je leven.

Dankbaarheid is iets dat je kan oefenen. Hoe je dat doet, lees je hier.

Een heel eerlijk jaaroverzicht

Bij het begin van een nieuw jaar, neem ik vaak even de tijd om terug te kijken op het voorbije jaar. Naar jaarlijkse traditie zien we op social media dan allerlei jaaroverzichten voorbijkomen.

Bij deze wil ik jullie een heel eerlijke versie van mijn jaaroverzicht delen, waarbij zowel de hoogtepunten, maar ook de dieptepunten een plaats mogen krijgen. Vaak delen we enkel onze successen (ook ik maak me daar schuldig aan), waardoor anderen de indruk krijgen dat het bij ons allemaal makkelijk en zonder enige moeite gaat. En wie moeilijke tijden ervaart, kan dan het gevoel krijgen dat hij of zij de enige is…

Omdat ik authenticiteit en openheid belangrijk vind, wil ik het dit jaar graag anders doen. Hierbij dus mijn eerlijk jaaroverzicht.

Glutenvrij eten: de voordelen en de valkuilen

Als Trainer Hormoonfactor raad ik mijn klanten vaak aan te starten met een glutenvrij eetpatroon. Niet voor iedereen een must, maar veel klanten hebben er wel baat bij. Er is de laatste tijd ook veel controverse over glutenvrij eten in de media.

Het klopt dat slechts een klein aantal mensen strikt glutenvrij moet eten omwille van de auto-immuunziekte coeliakie. Maar in de praktijk zie ik dat veel mensen gevoelig zijn aan gluten (glutensensitiviteit) en dat ze baat hebben bij het mijden van gluten.  In deze blogpost vertel ik je meer over de voordelen en valkuilen van glutenvrij eten.

Workshop: gezonde voeding tijdens zwangerschap en borstvoedingsperiode

Ben je zwanger of geef je borstvoeding en wil je meer leren over gezonde voeding voor jou en je kindje? Dan kan je in januari terecht bij Mamma Latte voor een workshop rond gezonde voeding tijdens zwangerschap en borstvoedingsperiode.

De workshop wordt gegeven door mezelf, Trainer Hormoonfactor, voedingsdeskundige en ervaringsdeskundige. Als mama van een dochter van 19 maanden heb ik zelf ervaren dat gezonde voeding je de nodige energie kan geven tijdens de zwangerschap en borstvoedingsperiode. En je geeft er ook je kindje een goede start mee!  Meer details over de inhoud, datum en plaats lees je hier.

Mag ik jou inspireren?
Gratis recepten en tips in je mailbox!

Schrijf je hier in voor de How about healthy nieuwsbrief en download gratis het e-book "Genieten met groenten: 10 powerrecepten voor meer energie". In dit e-book vind je recepten voor 10 lekkere en eenvoudige gerechten die tarwevrij, suikervrij, zuivelvrij en Hormoonfactorproof zijn.

Voornaam
E-mailadres