Recept: Rode bietensmoothie (kidsproof)

Ik hou wel van een goed gevulde smoothie als ontbijt. En mijn dochter is er ondertussen ook fan van. Ze ziet mama smoothie drinken en wil dat dan ook. Dus probeer ik de laatste tijd mijn smoothies aan te passen en kidsproof te maken. Dan kan ze gezellig meedrinken.

Voor haar is het natuurlijk geen volwaardig ontbijt. Zij krijgt eerst een kommetje havermoutpap en daarna een kleine portie smoothie. En daar zit ze echt op te wachten ☺ .

Ik vind het altijd fijn als ik in mijn smoothies meteen wat groente kan “verstoppen”. Het volledige recept vind je hier.

Hardlopen met de buggy: update en tips

Als jonge mama is tijd vinden om te sporten soms een grotere uitdaging dan de workout op zich. En dan is hardlopen met de buggy de gedroomde oplossing! Al tijdens mijn zwangerschap, droomde ik ervan om na de bevalling met mijn dochtertje in de kinderwagen te gaan hardlopen. Met het oog daarop schaften we ons een Mountain Buggy Urban Jungle aan die daar prima geschikt voor is. Ondertussen bestaat er van het merk Bugaboo zelfs een speciale runnerseditie van de buggy.

Na 6 maanden was Fenna de wieg ontgroeid en mocht ze in de kinderwagen. Onze hardloopavonturen konden beginnen.

Afvallen door je hormonen in balans te brengen

Je eet gezond, beweegt voldoende, maar toch kleven er wat extra kilootjes aan die je maar niet lijkt kwijt te raken. Herkenbaar? Slaag je, ondanks je inspanningen, er niet in gewicht te verliezen of je gewicht stabiel te houden? Dan zou dat wel eens aan je hormonen kunnen liggen.

Een goede hormonale balans is niet enkel de basis voor een goede gezondheid, maar ook voor een gezond gewicht. Wat een gezond gewicht precies is, is voor iedereen anders. Het gaat niet om een (onrealistisch) streefdoel op de weegschaal, maar om een lichaam waar jij je goed bij voelt en waarvoor je je niet hoeft uit te hongeren.  Wat is precies het verband tussen je hormonen en je gewicht?

Gezond eten met een klein budget? Het kan!

Vaak denken mensen dat gezonde voeding -met veel verse groenten en fruit- duur is. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Het is een kwestie van weten wat je koopt en waar je dat best koopt. Maar ook van prioriteiten stellen. Frisdranken, snoep en koekjes zijn namelijk ook duur, dus hoe minder je daarvan eet, hoe meer budget voor gezonde voeding. Simpel, toch :-) ?

Om je wat op weg te helpen, lijst ik hieronder enkele tips op die je helpen om je budget voor gezonde voeding onder controle te houden.

8 anti-stress tips

Ik heb momenteel een erg drukke periode. Voor mij persoonlijk is stressbeperking nog steeds een werkpunt. Ik heb veel interesses en doe zoveel dingen graag, dat ik al snel te veel hooi op mijn vork neem. En alles wat je onder tijdsdruk moet doen, wordt meteen een stuk minder leuk. Zeker als de balans doorslaat en je te weinig “ongeplande tijd” hebt. Tijd waarin niets hoeft en alles mag.  Daarom deze blog met 8 anti-stress tips.

Mag ik jou inspireren?
Gratis recepten en tips in je mailbox!

Schrijf je hier in voor de How about healthy nieuwsbrief en download gratis het e-book "Genieten met groenten: 10 powerrecepten voor meer energie". In dit e-book vind je recepten voor 10 lekkere en eenvoudige gerechten die tarwevrij, suikervrij, zuivelvrij en Hormoonfactorproof zijn.

Voornaam
E-mailadres